 4.9

N 100% Naturligt

N 100% Certifierade produkter

N Fri frakt över 599 kr

certifierad ehandel
Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande
Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande

Allmänna Villkor

 

Företagsinformation

GB Organic AB
Org.nr: 559384-6693
Andra Avenyen 2
281 31 Hässleholm
Sverige

Köpet mellan nätbutiken och kund hänvisar till och regleras av Svensk lag. Jurisdiktion och prestationsplats bestäms av lagstadgade bestämmelser.

Kontakt

E-postadress: kontakt@greenbalance.se

Betalning och priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms (25%). Vi reserverar oss för prisändringar som kan uppstå på grund av ändringar från leverantörer, tryckfel i prislistor eller andra oförutsedda händelser. Vi förbehåller oss rätten att justera priset. Om fel pris anges på din orderbekräftelse, kommer vi att kontakta dig och du har självklart rätten att annullera din beställning.

Om inget annat anges kan våra rabattkoder, mängdrabatter, reor eller andra typer av priskampanjer inte kombineras med varandra. Den kampanj som ger dig störst rabatt kommer att tillämpas. Till exempel, om du använder en 20% rabattkod på en vara som redan har ett kampanjpris med 15% rabatt, kommer du enbart att erhålla 20% rabatt på varans ordinarie pris.

Alla priser är aktuella och kan komma att ändras i framtiden. Det individuella och aktuella totalpriset för din beställning sammanställs i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning samt moms.

Greenbalance följer konsumentköplagen och distansavtalslagen vid köp via vår hemsida. För att genomföra en beställning måste du vara minst 18 år gammal och myndig.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Swish

Vi erbjuder Swish-betalning på Greenbalance.se. Om du är ansluten till Swish kan du genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. För att slutföra köpet, öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen med ditt mobila BankID. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto.

Leverans

Fri frakt inom Sverige på köp över 599 SEK (gäller endast varubrev).

Ordrar expedieras inom 48 timmar från vårt lager under vardagar, och normal leveranstid för brev eller paket ligger på 1-2 arbetsdagar. Vänligen observera att leveranstiden kan variera beroende på kundens geografiska placering. För kunder belägna i norra Sverige kan leveranstiden sträcka sig upp till 4 dagar.

Beträffande hemleverans kan leveranstiden variera beroende på kundens val av utkörningstidpunkt. Om en specifik artikel har en avvikande leveranstid kommer detta att anges vid den berörda produkten. Vid eventuella leveransförseningar kommer Greenbalance att informera kunden om detta genom e-post.

Kunden har rätt att häva köpet vid leveransförseningar, och Greenbalance åtar sig att göra sitt yttersta för att fullfölja samtliga ordrar. Emellertid kan det inträffa situationer där det är omöjligt att fullfölja en beställning, exempelvis om en leverantör eller speditör inte kan uppfylla sina åtaganden gentemot Greenbalance. I sådana fall förbehåller sig Greenbalance rätten att friskriva sig från all ersättning till kunden gällande leveransförseningar.

Returer

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, även kallad Distansavtalslagen, har du som kund rätt att ångra ditt köp. Denna ångerrätt innebär att varor kan bytas eller återköpas inom 14 dagar räknat från det datum då varan mottagits. Observera att produkten inte får vara öppnad om du som kund önskar utnyttja din ångerrätt, eftersom vi inte kan garantera att innehållet i förpackningen är oförändrat vid returtillfället.

För att initiera en retur ber vi dig som kund skicka ett meddelande till kontakt@greenbalance.se, varefter vidare instruktioner angående hanteringen av returen kommer att tillhandahållas.

Du som kund ansvarar för returfraktkostnaden, vilken kommer att dras av från den totala retursumman. Returpaket får inte skickas som postförskott eller efterkrav.

Reklamation

Om en vara avviker från avtalet mellan dig som kund och Greenbalance, eller på annat sätt inte överensstämmer med den beskrivning av varan som Greenbalance har angivit, kan varan reklameras. Vänligen kontakta oss på kontakt@greenbalance.se, beskriv hur varan är felaktig och begär ett reklamationsformulär. Inkludera ditt beställningsnummer eller ordernummer för en smidigare hantering.

Notera att reklamation endast kan göras när varan faktiskt är felaktig. Reklamationer godtas inte på grund av missnöje med doft, konsistens eller funktion, om produkten inte avviker från det normala.

Reklamationer godtas inte om du är överkänslig mot en ingrediens, om produkten i sig inte är felaktig. Om du är osäker på om du tål en ingrediens, rekommenderas att genomföra ett så kallat patch-test: applicera en liten mängd av produkten i armvecket (ej outspädd eterisk olja) och låt verka över natten.

Eteriska oljor bör inte användas outspädda. De flesta eteriska oljor har varningsmärkningar som gäller outspädd produkt, inte korrekt doserad i en hudvårdsprodukt.

Greenbalance följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuella tvister kan även lösas via European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN:
https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR:
https://ec.europa.eu/

Återbetalning

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt återbetalar vi beloppet du betalat för artikeln så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att vi mottagit den returnerade artikeln. Du som kund ansvarar själv för returkostnaderna när du skickar tillbaka artikeln.

Det är ditt ansvar som kund att kontrollera produkten omedelbart efter att du mottagit och öppnat paketet. Om någon produkt är defekt eller skadad ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och bifoga en bild på den defekta produkten. Vi behöver motta din retur av den defekta produkten inom 30 dagar från inköpsdatumet för att kunna återbetala dina pengar.

För ytterligare information om distansavtalslagen, besök Konsumentverkets webbplats: https://www.konsumentverket.se/

Ej uthämtad vara

Beställningar som levereras av Postnord förvaras på utlämningsstället i en vecka. För villkor hos övriga transportörer, vänligen se respektive transportörs villkor vid avisering. Notera att du som kund måste hämta ut din beställning även om du önskar utnyttja din ångerrätt; det är inte tillräckligt att enbart låta paketet ligga kvar.

Kostnaden för ett returnerat paket debiteras dig som kund.

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa din leverans fram till dess att den har påbörjats. Avbeställning kan endast göras genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@greenbalance.se. När din order har börjat behandlas, är det inte längre möjligt att avbeställa den.