Varukorgen är tom.
Leverans & Retur
Fraktalternativ
Vi erbjuder dig leverans med Postnord. I kassan kan du välja mellan att hämta din order på valfritt ombud nära dig eller att få din leverans hemskickad.
Leveranstid
Din order blir skickad från vårt lager inom 0-2 arbetsdagar. Normalt sett har du din order 1-2 arbetsdagar efter det.
Fri Frakt
Vi erbjuder dig ett alternativ för fri frakt när du handlar för över 599 kr. Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.
Spåra din leverans
Så fort din order lämnat vårt lager så får du en spårningslänk till din angivna e-postadress, där kan du följa varje steg av din leverans.
Leverans
Fri frakt inom Sverige på köp över 599 SEK (gäller endast varubrev).
Ordrar expedieras inom 48 timmar från vårt lager under vardagar, och normal leveranstid för brev eller paket ligger på 1-2 arbetsdagar. Vänligen observera att leveranstiden kan variera beroende på kundens geografiska placering. För kunder belägna i norra Sverige kan leveranstiden sträcka sig upp till 4 dagar.
Beträffande hemleverans kan leveranstiden variera beroende på kundens val av utkörningstidpunkt. Om en specifik artikel har en avvikande leveranstid kommer detta att anges vid den berörda produkten. Vid eventuella leveransförseningar kommer Greenbalance att informera kunden om detta genom e-post.
Kunden har rätt att häva köpet vid leveransförseningar, och Greenbalance åtar sig att göra sitt yttersta för att fullfölja samtliga ordrar. Emellertid kan det inträffa situationer där det är omöjligt att fullfölja en beställning, exempelvis om en leverantör eller speditör inte kan uppfylla sina åtaganden gentemot Greenbalance. I sådana fall förbehåller sig Greenbalance rätten att friskriva sig från all ersättning till kunden gällande leveransförseningar.
Returer
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, även kallad Distansavtalslagen, har du som kund rätt att ångra ditt köp. Denna ångerrätt innebär att varor kan bytas eller återköpas inom 14 dagar räknat från det datum då varan mottagits. Observera att produkten inte får vara öppnad om du som kund önskar utnyttja din ångerrätt, eftersom vi inte kan garantera att innehållet i förpackningen är oförändrat vid returtillfället.
För att initiera en retur ber vi dig som kund skicka ett meddelande till kontakt@greenbalance.se, varefter vidare instruktioner angående hanteringen av returen kommer att tillhandahållas.
Du som kund ansvarar för returfraktkostnaden, vilken kommer att dras av från den totala retursumman. Returpaket får inte skickas som postförskott eller efterkrav.
Reklamation
Om en vara avviker från avtalet mellan dig som kund och Greenbalance, eller på annat sätt inte överensstämmer med den beskrivning av varan som Greenbalance har angivit, kan varan reklameras. Vänligen kontakta oss på kontakt@greenbalance.se, beskriv hur varan är felaktig och begär ett reklamationsformulär. Inkludera ditt beställningsnummer eller ordernummer för en smidigare hantering.
Notera att reklamation endast kan göras när varan faktiskt är felaktig. Reklamationer godtas inte på grund av missnöje med doft, konsistens eller funktion, om produkten inte avviker från det normala.
Reklamationer godtas inte om du är överkänslig mot en ingrediens, om produkten i sig inte är felaktig. Om du är osäker på om du tål en ingrediens, rekommenderas att genomföra ett så kallat patch-test: applicera en liten mängd av produkten i armvecket (ej outspädd eterisk olja) och låt verka över natten.
Eteriska oljor bör inte användas outspädda. De flesta eteriska oljor har varningsmärkningar som gäller outspädd produkt, inte korrekt doserad i en hudvårdsprodukt.
Greenbalance följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuella tvister kan även lösas via European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN:
https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR:
https://ec.europa.eu/
Återbetalning
Om du väljer att utnyttja din ångerrätt återbetalar vi beloppet du betalat för artikeln så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att vi mottagit den returnerade artikeln. Du som kund ansvarar själv för returkostnaderna när du skickar tillbaka artikeln.
Det är ditt ansvar som kund att kontrollera produkten omedelbart efter att du mottagit och öppnat paketet. Om någon produkt är defekt eller skadad ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och bifoga en bild på den defekta produkten. Vi behöver motta din retur av den defekta produkten inom 30 dagar från inköpsdatumet för att kunna återbetala dina pengar.
För ytterligare information om distansavtalslagen, besök Konsumentverkets webbplats: https://www.konsumentverket.se/
Ej uthämtad vara
Beställningar som levereras av Postnord förvaras på utlämningsstället i en vecka. För villkor hos övriga transportörer, vänligen se respektive transportörs villkor vid avisering. Notera att du som kund måste hämta ut din beställning även om du önskar utnyttja din ångerrätt; det är inte tillräckligt att enbart låta paketet ligga kvar.
Kostnaden för ett returnerat paket debiteras dig som kund.
Avbeställning
Du har möjlighet att avbeställa din leverans fram till dess att den har påbörjats. Avbeställning kan endast göras genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@greenbalance.se. När din order har börjat behandlas, är det inte längre möjligt att avbeställa den.