N 100% Veganskt

N 100% Naturligt

N 100% Certifierade produkter

N Fri frakt över 599 kr

Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande
Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande

Leverans & Retur

 

Fraktalternativ

Fraktalternativ

Vi erbjuder dig leverans med Postnord. I kassan kan du välja mellan att hämta din order på valfritt ombud nära dig eller att få din leverans hemskickad. 

Leveranstid

Leveranstid

Din order blir skickad från vårt lager inom 0-2 arbetsdagar. Normalt sett har du din order 1-2 arbetsdagar efter det.

Fri Frakt

Fri Frakt

Vi erbjuder dig ett alternativ för fri frakt när du handlar för över 599 kr. Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.

Leverans

Spåra din leverans

Så fort din order lämnat vårt lager så får du en spårningslänk till din angivna e-postadress, där kan du följa varje steg av din leverans.

Leverans

Fri frakt inom Sverige på köp över 599 SEK (gäller ej hemleverans).

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Din order skickas inom 48 timmar från vårt lager (gäller vardagar) – sedan tar det vanligtvis 1-2 dagar att leverera ett brev/paket men avvikelser förekommer beroende på var man bor. Om du bor i norra Sverige kan leverans ta upp till 4 dagar. Har du valt hemleverans kan leveranstiden variera beroende på när du väljer utkörning av din order. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post.

Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Du som kund har ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, Distansavtalslagen. Ångerrätten innebär att varor kan bytas eller återköpas inom 14 dagar räknat ifrån den dagen då varan mottagits. Var dock uppmärksam på att om du hanterar varan i större utsträckning än vad som varit nödvändigt kan du bli skyldig att ersätta Greenbalance för en eventuell värdeminskning om du väljer att ångra köpet.

För att upprätta en retur så sänder du som kund ett meddelande till kontakt@greenbalance.se där du kommer att erhålla vidare instruktioner kring hantering.

Returfrakten betalas av dig som kund. Returpaket får ej skickas mot postförskott/efterkrav.

Produkten får ej vara öppnad ifall du som kund villl utnyttja din ångerrätt. Detta då vi inte kan fastställa att innehållet i för packningen är oförändrat vid returtillfället.

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Greenbalance eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Greenbalance har givit, kan varan reklameras. Kontakta oss på kontakt@greenbalance.se och beskriv hur varan är felaktig och för att få ett reklamationsformulär. Ange beställningsnummer/ ordernummer för smidigare hantering.

Observera att reklamation endast kan ske när varan är felaktig. Reklamation godtas inte på grund av att doft, konsistens eller funktion inte är till belåtenhet, om produkten inte avviker från det normala.

Reklamation godtas ej om du ej tål en råvara, om produkten i sig inte är felaktig. Är du osäker på om du tål en råvara, gör ett så kallat patch-test: applicera en liten mängd av produkten i armvecket (ej outspädd eterisk olja) och låt vara under natten.

Eteriska oljor ska inte användas outspädda. De flesta eteriska oljor har varningsmärkningar som gäller outspädd produkt, ej rätt doserad i en hudvårdsprodukt.

Greenbalance följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. En eventuell tvist kan även lösas via European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN
https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/

Återbetalning

Om du väljer att nyttja din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du som kund står själv för returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Du är skyldig att kontrollera din produkt direkt när du mottagit och öppnat paketet. Skulle någon produkt vara defekt eller sönder ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och bifoga bild på den defekta produkten. Vi behöver ha din retur av den defekta produkten inom 30 dagar från inköpsdatum för att kunna återbetala dina pengar.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/

Ej uthämtad vara

Levererade beställningar ligger kvar en vecka på Postens utlämningsställe. För övriga transportörer, se villkor för respektive transportör vid avisering. Observera att du måste hämta ut din beställning även om du vill använda din ångerrätt enligt punkten 9, det räcker inte att bara låta paketet ligga kvar.

Kostnaden för returnerat paket kommer att debiteras kund.

Avbeställning

Du kan avbeställa leveransen fram till dess att den har påbörjats. Du kan endast göra detta genom att mejla till kontakt@greenbalance.se. När din order har börjat behandlas, kan du inte längre avbeställa den.