N 100% Veganskt

N 100% Naturligt

N 100% Certifierade produkter

N Fri frakt över 599 kr

certifierad ehandel
Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande
Greenbalance - Den Naturliga Vägen till Välbefinnande

Leverans & Retur

 

Fraktalternativ

Fraktalternativ

Vi erbjuder dig leverans med Postnord. I kassan kan du välja mellan att hämta din order på valfritt ombud nära dig eller att få din leverans hemskickad. 

Leveranstid

Leveranstid

Din order blir skickad från vårt lager inom 0-2 arbetsdagar. Normalt sett har du din order 1-2 arbetsdagar efter det.

Fri Frakt

Fri Frakt

Vi erbjuder dig ett alternativ för fri frakt när du handlar för över 599 kr. Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.

Leverans

Spåra din leverans

Så fort din order lämnat vårt lager så får du en uppdatering till din angivna e-postadress, därefter kan du enkelt spåra din försändelse via PostNords app.

Leverans

För alla beställningar över 599 SEK erbjuder vi fri frakt inom Sverige (gäller endast varubrev).

Efter att din beställning har registrerats, initierar vi omgående processen för att förbereda och skicka din order från vårt lager. Vår ambition är att alla beställningar ska expedieras inom två arbetsdagar.

Leveranstiden för brev- och paketförsändelser är normalt 1-2 arbetsdagar, men vi vill göra dig uppmärksam på att leveranstiden kan variera beroende på mottagarens geografiska placering. För mottagare i norra Sverige kan leveranstiden vara något längre, upp till 4 arbetsdagar.

För kunder som väljer hemleverans som leveransalternativ, bör det noteras att leveranstiden kan skilja sig åt beroende på den valda utkörningstidpunkten. Varor med specifika leveranstider kommer att ha denna information klart angiven vid produktbeskrivningen.

I händelse av leveransförseningar förbinder vi oss att omgående informera berörda kunder genom e-post. Vi erbjuder även möjligheten att häva köpet vid förseningar. Greenbalance eftersträvar att fullfölja varje order, men i sällsynta fall kan oförutsedda omständigheter, såsom brister i leverantörs- eller transportörsåtaganden, påverka leveransen. Under sådana omständigheter förbehåller sig Greenbalance rätten att avstå från ansvar gällande ersättning för leveransförseningar.

Retur

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (Distansavtalslagen) har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att utnyttja din ångerrätt, observera följande:

  • Varans skick: Produkten får inte vara öppnad eller använd. Förseglingar, särskilt på produkter relaterade till hälsa, hygien eller kosmetika, måste vara intakta.
  • Initiera retur: Varje paket innehåller en returfraktsedel, men vi ber er vänligen kontakta oss via kontakt@greenbalance.se för att inleda returprocessen. Detta för att underlätta hantering och översikt för båda parter.
  • Returkostnader: Du som kund står för kostnaden för returfrakten, som kommer att dras från totalbeloppet av din återbetalning.

Undantag från ångerrätten: Enligt 2 kap 11 § i Distansavtalslagen, omfattar ångerrätten inte varor med bruten försegling som rör hälsa eller hygien om det är du som konsument som har brutit förseglingen. Detta innebär att varor som kosmetika och livsmedel, där förseglingen är bruten, inte kan returneras av hälsomässiga och hygieniska skäl.

Reklamation

Om du som kund upptäcker att en produkt du köpt från Greenbalance inte överensstämmer med den beskrivning vi har angivit, har du möjlighet att reklamera varan. För att inleda en reklamation, vänligen kontakta oss på kontakt@greenbalance.se. Beskriv i ditt meddelande hur produkten avviker, inkludera gärna ditt beställnings- eller ordernummer för att underlätta processen.

Observera att en produkt endast kan reklameras om den är felaktig. Vi kan inte godta reklamationer baserade på personligt missnöje rörande exempelvis doft, konsistens eller produkternas funktionalitet, så länge produkten motsvarar dess normala standard.

För produkter som innehåller ingredienser du kan vara överkänslig mot, accepteras inte reklamationer om själva produkten inte är defekt. Vi rekommenderar att du genomför ett patch-test innan användning om du är osäker. Applicera en liten mängd av produkten i armvecket och observera reaktionen över natten.

Vänligen notera att eteriska oljor bör hanteras med särskild försiktighet och aldrig ska användas outspädda direkt på huden. Dessa koncentrerade oljor kräver korrekt utspädning för att undvika hudirritationer eller andra potentiella negativa reaktioner. 

Greenbalance följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN) och svensk lagstiftning vid eventuella tvister. Tvister kan också hanteras genom European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) om det skulle behövas.

Kontaktinformation för tvistlösning

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):

Webbplats: Allmänna Reklamationsnämnden

Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm, Sverige

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):

Webbplats: European Commission ODR-plattform

Dessa resurser kan användas för att lösa eventuella tvister som kan uppstå.

Återbetalning

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt återbetalar vi beloppet du betalat för artikeln så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att vi mottagit den returnerade artikeln. Du som kund ansvarar själv för returkostnaderna när du skickar tillbaka artikeln.

Det är ditt ansvar som kund att kontrollera produkten omedelbart efter att du mottagit och öppnat paketet. Om någon produkt är defekt eller skadad ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och bifoga en bild på den defekta produkten. Vi behöver motta din retur av den defekta produkten inom 30 dagar från inköpsdatumet för att kunna återbetala dina pengar.

För ytterligare information om distansavtalslagen, besök Konsumentverkets webbplats: https://www.konsumentverket.se/

Ej uthämtad vara

Beställningar som levereras av Postnord förvaras på utlämningsstället i en vecka. För villkor hos övriga transportörer, vänligen se respektive transportörs villkor vid avisering. Notera att du som kund måste hämta ut din beställning även om du önskar utnyttja din ångerrätt; det är inte tillräckligt att enbart låta paketet ligga kvar.

Kostnaden för ett returnerat paket debiteras dig som kund.

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa din leverans fram till dess att den har påbörjats. Avbeställning kan endast göras genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@greenbalance.se. När din order har börjat behandlas, är det inte längre möjligt att avbeställa den, utan då inleds en potentiell returprocess istället.